اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی اقدام پژوهی چگونه توانستم با تلفیق هنر در تدریس درس قرآن و هدیه های آسمانی باعث جذاب شدن این درس شوم؟
اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی اقدام پژوهی چگونه توانستم با تلفیق هنر در تدریس درس قرآن و هدیه های آسمانی باعث جذاب شدن این درس شوم؟
اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی اقدام پژوهی چگونه توانستم با تلفیق هنر در تدریس درس قرآن و هدیه های آسمانی باعث جذاب شدن این درس شوم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 47صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی چکیدهعنوان اقدام پژوهي حاضر اين است که ، اقدام پژوهی چگونه توانستم با تلفیق هنر در تدریس درس قرآن و هدیه های آسمانی باعث جذاب شدن این درس شوم؟ و هدف اصلي آن نيز افزايش ميزان علاقه مندي دانشآموزان ياد شده به درس قرآن و هدیه های آسمانی و فعاليت هاي مربوط به آن مي باشد. آشنا نمودن دانش آموزان با اصول و مباني دين اسلام، به ويژه احکام و قرآن کريم ، آن هم در پايه پنجم دبستان ، همواره نيازمند تکرار است. زيرا عامل « تکرار » در فرايند تدريس ، امري اجتناب ناپذير مي باشد. بدون شک ، انجام این تحقیق ، از ابعاد گوناگون دارای اهمیت و ضرورت بسیار بوده است. زیرا از یک سو، علاوه بر ایجاد علاقه مندی در دانشآموزان پایه پنجم دبستان …….. به درس هدیه های آسمانی و قرآن ، میزان فعالیت و مهارت آنان را افزایش می داد و از دیگر سو، موفقیت دانشآموزان در یادگیری دیگر دروس( قرائت فارسی ، جمله نویسی ، املا و غیره ) را نیز امکان پذیر می ساخت.مقدمهقرآن، پيام روشن الهي است که همه انسان ها را به راستي و رستگاري دعوت مي کند. از صدر اسلام تا کنون، آموزش اين پيام جاودانه الهي، از مهم ترين اهداف تعليم و تربيت در ميان مسلمانان بوده است. در کشور ما نيز، به اقتضاي جايگاه دين اسلام در فرهنگ مردم ايران و جايگاه ويژه قرآن در اعتقادات ديني، بايد آموزش قرآن مورد توجه همگان باشد تا شرايط مساعد براي تحقق اهداف اين آموزش فراهم آيد. از اين رو، درس قرآن در ميان درس هاي گوناگون دوره هاي تحصيلي، از اهميت ويژه اي برخوردار است. نگاهي اجمالي به دستاورد آموزش قرآن در کشور ما نشان مي دهد که اين دستاورد، نه با اهميت و جايگاه ويژه قرآن در اسلام تناسب دارد و نه با ميزان علاقه و اهميتي که تمام آحاد مردم براي قرآن کريم قايل هستند. از اين رو به دنبال توصيه ها و تأکيدات مکررمقام معظم رهبري در اعتلاي آموزش قرآن در آموزش و پرورش، تلاش هاي نسبتاً همه جانبه اي در فراهم آوردن زمينه هاي لازم براي اعتلا و تقويت آموزش قرآن آغاز شد. بديهي است اهداف آموزش قرآن اولين و مهم ترين امري بود که بايد مورد بازنگري و ملاحظه کارشناسانه قرار مي گرفت تا بر اساس آن ساير اجزا و ارکان يک برنامه آموزشي مانند: اصول حاکم برآموزش قرآن، سازماندهي منطقي محتوا، روش هاي مناسب آموزش، تربيت معلم و ارتقاي توانايي معلمان قرآن، نظام و شيوه هاي ارزش يابي، و ويژگي ها و توليد مواد آموزشي و کمک آموزشي، تعيين و تدوين شود….فهرست منابع و مآخذ1. قرآن مجید.2. احمدی، سید مهدی(1385)، آموزش روخوانی و روان خوانی ، ساری: شلفین، چاپ سوم.3. ارکانی بهبهانی حائری، محمود(1379)، فرهنگ تربیت فرزند در اسلام ، قم: پیام مهدی(عج)، چاپ اول. 4. اسرار، مصطفی(1373)، دانستنی های قرآن ، تهران: محیا، چاپ پنجم.اقدام پژوهی معلم پایه پنجم ابتدایی اقدام پژوهی چگونه توانستم با تلفیق هنر در تدریس درس قرآن و هدیه های آسمانی باعث جذاب شدن این درس شوم؟در قالب ورد و قابل ویرایش در 47صفحه بهترین نمونه در فضای مجازی در این قسمت خرید و دانلود کنید.
جهت کپی مطلب از ctrl+A استفاده نمایید نماید |
بازدیدها: 0