رفتن به نوشته‌ها

دانلود پاورپوینت مطالعه بازار

دانلود پاورپوینت مطالعه بازار

 

دانلود پاورپوینت مطالعه بازار با فرمتppt ودر73 اسلاید قابل ویرایش

فهرست پاورپوینت

2-1-کلیات

2-2- اصول و مفاهیم بازار

2-3- بازاریابی

2-4- فرایند انجام مطالعات بازار

2-5- چگونگی طراحی محصولات و خدمات

2-6- آمیزه بازار

2-7 – نکات کلیدی در مطالعات بازار

2-8- برنامه ریزی ظرفیت تولید

2-9- نتایج نهایی مطالعات بازار

 

 

 

قسمتی از متن پاورپوینت

2-1- کلیات

اصل اول در یجاد يك بنگاه و توليد محصول در آن، شناخت مفاهيم بازار(Market) و بازاريابي(Marketing) است چون شرط اوّل در توليد و عرضة يك محصول وجود بازار مناسب براي آن مي‌باشد در غير اينصورت بهترين محصول یا خدمت, بدون داشتن بازار و تقاضاي مناسب محكوم به شكست خواهد بود و به همين سبب در فرايند تهیه طرح تجاری ابتدا مبحث بازار بررسي مي‌شود و در صورت مثبت بودن آن مراحل بعدي پيگيري خواهد شد. كه در اين مبحث سعي مي‌شود ابتدا مختصري در رابطه با مفاهيم اصلي مرتبط با بازاريابي و بازار را با استفاده از مراجع معتبر درا ين زمينه توضیح داده شود تا مطالعه كنندگان بتوانند با آشنايي با اين مفاهيم و توجه و تمركز برروي آن فرايند مناسبي را براي احداث واحد صنعتي وا جراي پروژه توليدي طي نمايند.

2-2- اصول و مفاهيم بازار

تأمين رضايت مشتري سبب مي‌گردد تا ضمن حفظ مشتريان قديمي، بتوان مشتريان جديد را نيز جذب نمود و اين نكته اساسي بعنوان محور فعاليتهاي سازمانهاي بزرگ و كوچك مي‌باشد.

2-2-1- تعريف بازار( Market)

بازار را به گونه های مختلفی تعریف می نمایند ، از جمله :

– محل برخورد عرضه و تقاضا

– به مجموعه امکانات و تسهیلاتی که امکان مبادله بین تعدادی عرضه کننده و تقاضا کننده بالقوه را فراهم می سازد .

– بازار عبارتست از مجموعه از مردمي كه داراي نياز مي باشند و بازار ابزاري براي رفع اين نيازهاست .

بنابراين اصلي ترين عامل در تشكيل بازار نياز است و پس از آن اشتياق افراد براي خريد كالا و نيز توان مالي آنان نيز در شكل دهي بازار حائز اهميّت مي باشد.

2-2-2- انواع بازار

الف- بازار محتمل(Possible Market)

شامل محلي است كه افراد به كالا نياز داشته ولي جهت خريد آن پول كافي ندارند بنابراين خريد محصول يا خدمت احتمالي است.

ب- بازار بالقوه (Potential Market)

بازاري است كه در آن نياز وجود داشته و درآمد كافي براي خريد وجود دارد ولي اشتياق خريد وجود ندارد. بعبارت ديگر كيفيت كالا نظر خريدار را جلب نمي‌نمايد.

ج- بازار پنهان (Latent Market)

در بازار پنهان پول و اشتياق براي خريد وجود دارد ولي نيازي به محصول نيست و يا اينكه مشتري به سبب عدم آگاهي از كاربرد محصول، ميلي به مصرف‌آن ندارد كه اين امر مي‌تواند از طريق آگاهي دادن به مشتريان و اطلاع رساني از طريق رسانه های گروهي، تقاضا براي محصول ايجاد نمود.

 

 


جهت کپی مطلب از ctrl+A استفاده نمایید نماید

بازدیدها: 0

منتشر شده در دسته‌بندی نشده

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *