پاورپوینت نمونه ای از تدریس شیمی با الگوی دریافت مفهوم
پاورپوینت نمونه ای از تدریس شیمی با الگوی دریافت مفهوم
پاورپوینت نمونه ای از تدریس شیمی با الگوی دریافت مفهوم
همراه با ارائه کامل در پاورپوینت مخصوص کنفرانس و سمینار و تدریس کلاسی مشخصات فایل: فرمت فایل: پاورپوینت powerpoint ،تایپ شده( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد اسلایدها: 35 اسلاید این پاورپوینت همراه با تصاویر و گیف های مرتبط و زیبا، جدول ها، دسته بندی مناسب، افکت ها،جلوه ها و انیمیشن های ویژه و جذاب مطالب توسط دبیران تخصصی برجسته و با تجربه رشته مورد نظر تهیه شده است. قسمتی از متن پاورپوینت: نام های دیگر روش تدریس دریافت مفهوم کاوش مفاهیم مفهوم آموزی کشف مفاهیم فراگیری مفهوم مقدمه ما از راه مفهوم، دنیا را در ذهن خود خلاصه می کنیم و با ایجاد ارتباط میان آن ها پدیده های هستی را می شناسیم و به تفکر می پردازیم. الگوی دریافت مفهوم زمینه لازم برای رشد فرایند ساخت مفهوم (مفهوم سازی) را در ذهن دانش آموزان فراهم می نماید. از اصول تا عمل الگوی دریافت مفهوم به منظور کمک به دانش آموز در یادگیری موثرتر مفاهیم و بر اساس مطالعات برونر پیرامون شیوه ی تفکر، طراحی گردیده است. در این الگو مفاهیم و تعاریف به طور مستقیم در اختیار دانش آموز قرار نمی گیرد. ابتدا نمونه هایی که برخی از آن ها ویژگی های مفهوم مورد نظر را دارا هستند و برخی دیگر فاقد آن ویژگی ها هستند ( نمونه های مثبت و منفی) در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و دانش آموزان با مقایسه ی این نمونه ها به مفاهیم دست می یابند. به اعتقاد برونر، تشخیص مثال های درست از مثال های نادرست برای دانش آموزان آسان تر از دریافت ویژگی های مفهوم است. در حقیقت فراگیران پیش از به زبان آوردن نام مفهوم، با بیان ویژگی های ضروری آن می توانند مثال ها را به درستی تمیز دهند. الگوی دریافت مفهوم فرصت تحلیل جریان فکر و رشد شیوه های موثر تفکر را برای شاگردان فراهم می آورد. مراحل اجرای الگوی دریافت مفهوم ارائه نمونه ها دستیابی به مفهوم تحلیل شیوه ی تفکر موضوع درس: رفتار مولکول ها و توزیع الکترون هدف کلی: آشنایی دانش آموزان با رفتارمولکول ها و توزیع الکترون با کمک نقشه های پتانسیل الکترواستاتیکی اهداف مرحله ای: دانش آموز مفهوم رنگ ها در نقشه های پتانسیل الکترواستاتیکی را درک نماید. دانش آموز با کمک نقشه های پتانسیل الکترواستاتیکی به قطبی یا ناقطبی بودن مولکول پی ببرد. دانش آموز با کمک نقشه های پتانسیل الکترواستاتیکی بارجزئی اتم ها در مولکول ها را مشخص کند. ادامه …
جهت کپی مطلب از ctrl+A استفاده نمایید نماید |
بازدیدها: 0