رفتن به نوشته‌ها

گزارش کارآموزی حسابداری در فروشگاه زنجیره ای هایپر

گزارش کارآموزی حسابداری در فروشگاه زنجیره ای هایپر

 

فایل گزارش کاراموزی حسابداری درفروشگاه هایپر استار بصورت ورد ودر83 صفحه با فونت استاندارد14 بدون بهم ریختگی فایل با فهرست مطالب وتهیه شده در سال 98 برای دانشجویان رشته حسابداری که دوره کاراموزی خود را در فروشگاه های بزرگ ائم از فروشگاه های زنجیره ای و فروشگاه های که احتیاج به حسابدار و انبارگردانی و… دارند تهیه شده است در فروشگاه ها معمولا امروزه از نرم افزارهای مالی که بر روی سیستم فروشگاه نصب شده است کلیه امورات مالی خود را ائم از ورود و خروج اجناس به انبار گردش روزانه صندوق ،ثبت کالای مرجوعی ،صدور فاکتور ، ثبت چک های دریافتی و یا چک های پرداختی و یا میزان عایدی که از فروش هر محصول نصیب فروشگاه میشود و حتی تعریف سال مالی و…انجام میگیرد در این گونه فروشگاه ها دفاتر مالی شامل معین ،دفتر کل و روزنامه نیز بر روی سیستم فروشگاه نصب میباشد لذا این فایل کاراموزی میتواند مورد استفاده فروشگاه های بزرگ موادغذایی ، فروشگاه های بزرگ پوشاک ، البسه ،فروشگاه های لوازم خانگی ، فروشگاه های وسایل الکتریکی و سایر فروشگاه ها مورد استفاده قرار گیرد در این گزارش در ابتدا به معرفی مکان کاراموزی پرداخته که توضیحاتی در رابطه با فروشگاه وآدرس فروشگاه باشد . در فصل دوم نوع خدمات ارائه دهنده فروشگاه ها که معمولا امروزه فروشگاه های بزرگ هایپر و سوپر مارکت های بزرگ از حالت فروش تک محصولی فاصله گرفته اند و انواع مایحتاج خانواده ها را به فروش میرسانند و در قسمت بعدی هدف از تاسیس فروشگاه میباشد که معمولا در اکثر چنین فروشگاه های هدف میتواند خدمت به همشهریان و همچنین سود آوری فروشگاه از اهداف اصلی آن باشد و در فصل سوم به تشریح روند کار که شامل کلیه امورات مالی فروشگاه با نرم افزار میباشد پرداخته است که کلیه امور مالی فروشگاه با نرم افزار به همراه تصاویر تشریح شده است و در فصل چهارم به ارائه نظرات و پیشنهادات پرداخته است

که برای نمونه قسمتی از این فایل و همچنین سرفصل های اصلی این گزارش کاراموزی در ذیل آمده است

 

فصل اول..

آشنايي كلي با مكان كارآموزي

مقدمه و معرفی مکان کاراموزی.

فصل دوم.

هدف از تاسیس مجموعه و نوع ارائه خدمات..

نوع خدمات

هدف چیدمان :

وظيفه اصلي و ضروري چيدمان :

اصول مديريت در فروشگاه و چيدمان فروش

هدف از تاسیس

فصل سوم.

تشریح روند کار.

چه زمانی به حسابداری در فروشگاه احتیاج داریم؟.

انواع روشهای حسابداری فروشگاه چیست؟.

حسابداری دفتری یا لیستی (حسابداری یکطرفه یا حسابداری نقدی).

مزایای حسابداری نقدی یا یکطرفه

معایب حسابداری دفتری یا یکطرفه

حسابداری دوطر فه (حسابداری تعهدی).

. مزایای حسابداری دوطرفه:

معایب حسابداری دوطرفه:

چه زمانی به نرم افزار حسابداری احتیاج داریم.

مشکلات حسابداری فروشگاه ها

یک حسابدار حرفه ای چه ویژگیهایی دارد؟.

روشهاى فروش کالا

صورتحساب یا فاکتور فروش

تخفیفات.

حساب فروش کالا

— فروش کالا به صورت نقد

— فروش کالا به صورت نسیه

حساب برگشت از فروش.

— نحوه ثبت برگشت از فروش به صورت نقد

— نحوه ثبت برگشت از فروش به صورت نسیه

حساب تخفیفات نقدی فروش.

فروش خالص.

فرم گزارشی تهیه فروش خالص.

دفترروزنامه اختصاصی فروش.

دفتر روزنامه دریافتهای نقدی..

هزینه حمل کالای فروش رفته.

انواع تخفیفات در مؤسسات تجاری..

مهمترین نوع تخفیفات در مؤسسات تجاری عبارتست از :

* نقدی خرید یا فروش…

تخفیفات تجاری..

تخفیفات بر اساس توافق طرفین..

تخفیفات به دلیل عیب و نقص کالا.

تخفیفات نقدی خرید و فروش…

شرط فروش…

تخفیفات:

هزینه حمل:

سيستم حسابداري نرم افزاری..

نرم افزار انبار و حسابداری..

ج- مشخصه کالا:

فصل چهارم.

پیشنهادات و نتیجه گیری..

 

مقدمه

با توجه به پيدايش و ايجاد ساختار جديد و فن اوري نوين در بخش خرده فروشي و فروشگاهي شدت رقابت در بين انها در حال افزايش اشت . علاوه بر ان ، وجود تغييرات وسيع در نيازها و خواسته هاي مشتريان ، فروشگاهها و برنامه ريزان را مجبور به توجه بيشتر به برنامه هاي بلندمدت و تفكر در خصوص برنامه استراتژيك نموده است لذا داشتن استراتژیک از لحاظ نحوه چیدمان فروشگاه استفاده از برند و مارک خاص در فروشگاه تبلیغات محصولات فروشگاهی استفاده از نرم افزارهای خاصی چون نرم افزارهای مالی برای راحتی و رفاه حال مشتری به هنگام درخواست یک کالای که در چیدمان موجود نیست و میخواهید مطمن شوید که در انبار موجود است یا خیر و همچنین به هنگام پرداخت وجه و یا احیانا داشتن حساب های فی مابین مشتری و فروشگاه،صدور سریع فاکتور به صورت ریز و صحیح میتواند جزیی از استراتژیک یک فروشگاه موفق باشد . لذا از انجائیکه اشنایی به این فنون نیازمند کسب تجربه میباشد و با توجه باینکه امروزه اکثر فروشگاه های بزرگ نیازمند حسابداری بوده که فارغ التحصیل دانشگاهی بوده و تجربه کار حسابداری داشته باشد لذا دوره کاراموزی خود را در یک فروشگاه گذرانده ام.

تنوع کالایی بی‌نظیر هایپراستار گام بزرگی در آسان کردن خرید خانوار ایرانی است و دسته‌بندی زیر را شامل می‌شود:

مواد مصرفی خوراکی و بهداشتی، شامل کالاهای اساسی مصرفی مانند برنج و روغن، خواروبار، لبنیات، محصولات تازه و منجمد، شیرینی و تنقلات، محصولات شست‌وشو و نظافت و کالاهای بهداشتی و آرایشی.

موادغذایی تازه، شامل میوه و سبزیجات تازه، محصولات پروتئینی تازه، نان و شیرینی‌های تازه و غذاهای متنوع ایرانی و خارجی پخت روز و انواع سالاد که به صورت روزانه تهیه شده و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

هدف چیدمان :
اگر محصول موجود نباشد خريداري خواهد شد .
اگر محصول در معرض ديد نباشد . مورد توجه قرار نخواهد گرفت
اگر محصول در دسترس نباشد ، انتخاب نخواهد شد .
وظيفه اصلي و ضروري چيدمان :
1كنترل قفسه ها بر اساس گروه محصولات
2 پركردن قفسه ها ، حصول اطمينان از وضعيت بهداشتي محصولات در قفسه ها
3 شناسايي فضاهاي خالي در قفسه ، كنترل قيمت ها ، ثبت فعاليت هاي رقبا
……

روشهاى فروش کالا روشهاى متنوعى در فروش انواع فرآورده ها و کالاهاى مصرفى و با دوام بکارمى رود که از جمله مى توان فروش نقد ، فروش نسیه ، فروش اقساطى و فروش امانى را نام برد. در این مبحث تنها دو روش متداول فروش ، یعنى فروش نقد و نسیه مورد بحث است ∙ فروش نقد (cash sale) معامله اى است که براى تسلیم کالا و پرداخت بهاى آن موعدى در آینده مقرر نشود و تحویل کالا از طرف فروشنده و پرداخت بهاى آن از طرف خریدار به طور همزمان باشد . اغلب فروشگاهها و خرده فروشان ، کالاهاى خود را نقدى مى فروشند ∙

سيستم حسابداري

سيستم موجود در اين واحد ، سيستم كامپيوتري مي باشد. سيستمي كه در حال حاضر در اين سازمان مورد استفاده قرار ميگيرد سيستمي جامع و كامل مي باشد .

تشريح كلي از نحوة كار، وظايف و مسئوليت‌هاي كارآموزي در محل كارآموزي و ارائه ليستي از عناوين كارهاي انجام شده توسط اینجانب وظايف انجام شده در شرکت پارس الکتریک به شرح زير مي باشد.

آشنایی با نرم افزار حسابداری شامل

صدور فاکتور

وصول چک

صدور چک

گزارش گیری موجودی انبار

تعریف کالاها در سیستم

گزارش گیری مانده حساب

و..

لذا همه کارها در این فروشگاه با نرم افزار حسابداری و انبار انجام میگرفت که به تشریح روند کارها میپردازم .

حساب معین: تعدادی از این حسابها در سیستم قبلا تعبیه شده است. در صورت نیاز می توان به تعداد لازم، حساب معین تعریف کرد. مثلا در حساب اشخاص حساب کل و مشتریهای تهران به عنوان حساب معین می باشد. به دو طریق می توان حساب معین تعریف کرد:

1- بر روی حساب کل مثلا اشخاص، کلید Ctrl+Insert را فشرد و سپس حساب معین مورد نیاز را تعریف کرد.

2- بر روی حساب معین کلید Insert را فشرد و حساب معین مودر نظر را افزود.

  • فاکتور امانی (تصویر شماره 26): اگر بخواهیم کالای خریداری شده را مرجوع نماییم ابتدا یک فاکتور فروش بنام شخصی که کالای فروخته شده را می خواهد به ما مرجوع کند باز می کنیم، بعد از گذاشتن علامت در قسمت مرجوعی و فشردن کلید Tab کلیه فاکتورهای خریداری شده از شخص مورد نظر ظاهر می شود بعد از فشردن کلید اینتر (Enter) بر روی فاکتور نظر اقلام خریداری شده در آن فاکتور بدون رقم مقدار یا تعداد فقط با نام کالا و بهای واحد ظاهر می گردد با انتخاب کالای مورد نظر و فشردن کلید اینتر (Enter) بر روی نام کالا تعداد کالای مرجوع شده وارد شده و سپس با فشردن کلید F2 فاکتور مرجوعی مورد نظر ثبت می شود.

 


جهت کپی مطلب از ctrl+A استفاده نمایید نماید

بازدیدها: 0

منتشر شده در آموزشی

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *